سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنرانی سلیمینمین در دانشگاه تهران

یکشنبه 87 مهر 28 ساعت 9:0 عصر
سلیمی نمینحاشیه و متن سخنرانی سلیمی‌نمین در دانشگاه تهران:
با دانشگاه آزاد مشکل نداریم؛ بحث‌ بر سر مفسده مدیریتی آن است


خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تأکید کرد: مفسده مدیریتی که در دانشگاه آزاد آغاز شد، از اینجا شکل گرفت که جاسبی دستش برای یک سری کارهای پنهان از دید جامعه و بویژه از دید عزیزان شاغل در دانشگاه آزاد باز شد.ما با کلیت دانشگاه آزاد مشکل نداریم؛ بحث‌ها بر سر مفسده مدیریتی جاسبی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباس سلیمی‌نمین مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر در مراسم «بازخوانی یک پرونده» که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد در اوایل شروع فعالیت خود در سال 1361 بنا داشت که یک مؤسسه آموزشی باشد که نه مدرکی مطالبه کند و نه مدرکی به اشخاص بدهد لذا نیازی نداشت که از تشکیلات آموزش عالی کشور مجوز بگیرد و به همین دلیل از ثبت شرکت‌ها مجوز گرفت و کار خود را آغاز کرد.

* جاسبی از سال 64 به بعد رئیس قانونی دانشگاه آزاد نیست

سلیمی نمین افزود: اما در سال 1364، اندیشه‌ای دیگر به دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد دست داد تا آن را به مؤسسه‌ای تبدیل کنند که هم مدرک مطالبه کند و هم مدرک بدهد، لذا برای اینکه بتواند این جایگاه را داشته باشد باید اساسنامه جدیدی را تنظیم می‌کرد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه می‌داشت و از آن به بعد زیر مجموعه نظام آموزش عالی کشور قرار می‌گرفت تا از موهبت‌های نظام آموزشی عالی از قبیل معتبر بودن مدرک و معافیت تحصیلی دانشجویان این دانشگاه برخوردار شود.
سلیمی‌نمین با بیان اینکه جاسبی بر اساس اساسنامه اول دانشگاه آزاد، می‌توانست رئیس این دانشگاه باشد، چرا که حکمی که هیأت مؤسس و هیأت امنا می‌داد، جاسبی را رئیس‌ این دانشگاه می‌کرد، تأکید کرد: اما وقتی که اساسنامه دانشگاه آزاد تغییر کرد، بر اساس خود همین اساسنامه، ریاست دانشگاه آزاد باید مورد تأئید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گرفت و بند 11 و 13 این اساسنامه نیز این مطلب را به صراحت اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اگر سوابق دانشگاه آزاد و جاسبی را بررسی کنید، وی هرگز از سوی هیأت امنای دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است، گفت: در اوایل کار که این بحث را مطرح کردیم اعلام کردند که خیر، آقای جاسبی معرفی شده؛ اما وقتی که پیگیری شد، اذعان کردند که جاسبی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است لذا این بحث را مطرح کردند که اصلاً لازم نبوده است که جاسبی به این شورا معرفی شود!
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران افزود: شاید جاسبی صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی لازم را در مرحله اول داشته است اما در مرحله دوم که اساسنامه تغییر می‌کند، می‌بایست حداقل رئیس یک تشکیلات، خودش به اساسنامه پایبند باشد و به آن تن بدهد.
سلیمی‌نمین با بیان اینکه از اینجا به بعد بحث غیرقانونمند عمل کردن ریاست دانشگاه آزاد آغاز می‌شود، تصریح کرد: وقتی جایی خود را زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌پندارد، طبیعتاً هیچ ضرورتی هم نمی‌بیند که ضوابط آموزش عالی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را پذیرا باشد.

* با کلیت دانشگاه آزاد مشکل نداریم؛ بحث‌ها بر سر مفسده مدیریتی جاسبی است

وی با تأکید بر اینکه مباحثی که مطرح می‌شود تعرض به دانشگاه آزاد نبوده، بلکه برعکس، دانشگاه آزاد هر چه قانونمند‌تر شود، هم برای افراد داخل دانشگاه آزاد و هم برای جامعه منفعت دارد،‌ گفت: بیشتر مفسده مدیریتی که در دانشگاه آزاد آغاز شد، از اینجا شکل گرفت که جاسبی دستش برای یک سری کارهای پنهان از دید جامعه و بویژه از دید عزیزان شاغل در دانشگاه آزاد باز شد.

* جاسبی در ماجرای کردان به زعم خود زیرکانه نقش خود را پنهان می‌کند

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جاسبی زیرکانه در ماجرای مدرک کردان نقش خود را پنهان می‌کند، اظهار داشت: علی عباس‌پور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند کسی که سال‌ها در دانشگاه آزاد عضو هیأت علمی بوده، فقط فوق‌دیپلم داشته است و سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا عباس‌پور این موضوع را اعلام می‌کند در حالی که به وی مأموریت داده شده بود که در مورد دکترای کردان بررسی‌هایی را صورت دهد.

*کردان با مدرک فوق‌دیپلم با دستور مستقیم جاسبی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شده است

سلیمی‌نمین تأکید کرد: آیا این نکته قابل تأمل نیست که کردان دست کم 10 سال به دستور مستقیم جاسبی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بوده است، بدون اینکه مدرک او مورد بررسی قرار بگیرد؟ در حالی که اولین کاری که در استخدام یک عضو هیأت علمی انجام می‌شود، استعلام در مورد مدرک آن فرد است.
وی افزود: متأسفانه جاسبی به زعم خود زیرکی می‌کند و از زیر آنچه آفریده و تولید‌کننده ناهنجاری‌های فراوان بوده است، فرار کند.

* جاسبی می‌خواست از قدرت و نفوذ کردان برای منافع خود استفاده کند

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تأکرد کرد: چون کردان در گذشته معاون رسانه ملی بوده و می‌توانسته برای جاسبی ابزار قدرت باشد، جاسبی بر نداشتن مدرک از سوی وی چشم خود را بسته است.
سلیمی‌نمین با بیان اینکه حتی اگر کردان دکترای افتخاری هم داشته باشد، این مدرک رسمیتی ندارد که بتواند به وسیله آن عضو هیأت علمی دانشگاه شود، افزود: این مدارک افتخاری جنبه سپاسگذاری و فرمایشی دارد و ارزش آنچنانی ندارد.
وی با بیان اینکه ما سند داریم که دستور استخدام کردان به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد مستقیماً توسط جاسبی صورت گرفته است، اظهار داشت: از آنجا که کردان دارای قدرت و نفوذ است و این نفوذ وی سال‌ها می‌توانسته در جهت تحکیم موقعیت جاسبی، مورد بهره‌برداری قرار گیرد، به عنوان استاد دانشگاه آزاد پذیرفته شده است.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در ادامه افزود: آیا بین شخصیت‌های علمی کشور به جز جاسبی کسی وجود ندارد که بتواند بهتر از او دانشگاه آزاد را اداره کند؟ و او باید با داد و ستدهای سیاسی، معادله ریاست مادام‌العمر خود را بر دانشگاه آزاد رقم بزند؟

* جاسبی 3 دهه حاکم مطلق دانشگاه آزاد بوده است

سلیمی‌نمین با بیان اینکه جاسبی 3 دهه حاکمیت مطلق را بر دانشگاه آزاد داشته است، افزود: حداقل در ماجرای تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد دیدیم که راه را برای تحقیق و تفحص بایستند و با مهره‌چینی‌ای که جاسبی برادر خانم خود را در رأس کمیسیون آموزش عالی مجلس قرار داد، توانست جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

* جاسبی از طریق زد و بند اجازه نداد گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد قرائت شود

وی با اشاره به قرائت شدن 14 صفحه از تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه، تأکید کرد: با این وجود، جاسبی از طریق معاملات و زد و بند، به قدرتی رسیده است که می‌تواند به نوعی عمل کند که یک سطر هم از نتیجه کمیسیون تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در صحن مجلس خوانده نشود.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه برخی این اتهام را به من می‌زنند که در دوره کنونی نسبت به تخلفات جاسبی حساسیت نشان می‌دهم و در دوره‌های پیش این چنین نبوده است، خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه اینگونه نیست، چه آنکه اگر این افراد آرشیو کیهان هوایی که 13 سال پیش مدیرش بوده‌ام را مطالعه کنند، می‌فهمند که در آنجا نیز انتقادات را مطرح می‌کردم و حتی وقتی مدیرمسئول روزنامه تهران تایمز بودم، با اینکه این روزنامه بیشتر به انگلیسی منتشر می‌شد اما دستگیری نجفی مدیرکل دانشگاه آزاد را در این روزنامه منتشر کردم در حالی که هیچ رسانه‌ای این موضوع را پوشش نداد.

* زد و بند نمایندگان با مدیریت دانشگاه آزاد باید به ما بر بخورد

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه از ابتدا نسبت به تخلفات مدیریت دانشگاه آزاد حساس بوده‌ام، گفت: هرچه بیشتر در این باره مطالعه می‌کنم، حساسیت من بیشتر می شود؛ چرا که وقتی مدیریت دانشگاه آزاد توانسته مجلس را پس زده و خود را از نظارت قوه مقننه که بالاترین مرجع نظارتی است،‌ به دور نگه دارد، همه ما باید به غیرتمان بر بخورد چرا که این‌ها نمایندگان مردم هستند، لذا با هر کسی که زد و بند کنند باید به ما بر بخورد.

* تلاش عده‌ای برای اغتشاش در مراسم

پس از پایان این قسمت از سخنان سلیمی‌نمین، عده‌ای که خود را دانشجوی دانشگاه آزاد معرفی می‌کردند از میان جمع بلند شده و با فریاد، سخنانی را مطرح کردند و عده‌ای از همین افراد نیز پلاکاردهایی را بر دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود‌ «سلیمی‌نمین، منافق منافق»
همچنین یکی از همین افراد، با فریاد ادعا می‌کرد که همسر سلیمی‌نمین تا سه سال پیش عضو منافقین بوده است.
در این لحظه سلیمی‌نمین از این فرد دعوت کرد تا پشت تریبون قرار گرفته و سخنان خود را مطرح کند، لذا پس از قرار گرفتن این فرد در پشت تریبون، سلیمی‌نمین از وی پرسید که "نام همسر من چیست؟"
پس از اینکه این فرد در جواب این سؤال عاجز ماند، سلیمی‌نمین خطاب به وی تأکید کرد: حدأقل از آن کسانی که شما را به این مراسم‌ها اعزام می‌کنند تا برخی حرف‌ها را مطرح کرده و جلسات را به هم بزنید، می پرسیدید که نام خانم سلیمی‌نمین چیست؟ تا اینگونه عاجز نشوید.
سلیمی‌نمین ادامه داد: همسر من سال‌هاست که تهیه‌ کننده صدا و سیماست و ارتباطی با منافقین ندارد و آقای جاسبی که این اتهام را به همسر من می‌زنند، باید ثابت کنند.
وی تأکید کرد: جاسبی با طرح این مسائل دروغین قصد دارد حرف‌های منطقی را بی‌پاسخ بگذارد اما با این شیوه‌ها نیز نمی‌تواند دانشجویان و دانشگاهیان را از درک حقیقت بازدارد.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران ادامه داد: جاسبی عده‌ای را برای برهم زدن چنین جلساتی اعزام می‌کند و پیش از این نیز در شهرهای شیراز و غیره اقدامات اینچنینی را انجام داده است.
سلیمی‌نمین در ادامه این جلسه همچنین در پاسخ به برخی مسائلی که از سوی همین افراد مبنی بر اینکه پسر وی از امکانات مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران برای کارهای علمی و پژوهشی خود استفاده کرده است، مطرح می‌شد، نیز گفت: دوستان ترجیح دادند بحث را منحرف کرده و تهمت بزنند اما سئوال من از این دوستی که این مطلب را مطرح کرد این است که اصلاً دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران خصوصی است یا دولتی؟
وقتی مطرح‌کنندگان موضوع ذکر شده از پاسخ به این سؤال سلیمی‌نمین نیز عاجز ماندند، وی تأکید کرد: این‌ها تهمتی می‌زنند بدون اینکه بدانند اصلا هویت حقوقی دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران چیست.
وی افزود: البته این تهمتی که این افراد زدند حقیقت ندارد اما اگر چنین چیزی هم صورت گرفته باشد، چون دفتر مطالعات یک مؤسسه خصوصی است، هیچ اشکالی ندارد.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر در ادامه خطاب به افرادی که این مباحث را مطرح می‌کنند، تأکید کرد: حداقل از آن کسانی که شما را به این مراسم اعزام کرده و از شما خواسته‌اند که این مباحث را مطرح کنید، می‌خواستید که اطلاعاتی در شأن دانشجو به شما بدهد تا عاجز نمانید.
سلیمی‌نمین تأکید کرد:‌ این‌ تهمت‌هایی که به من زده می‌شود، جوابی نیست که جاسبی بتواند برای بقای در قدرت و سرپوش گذاشتن بر مسائل کردان، رحیمی، بادامچیان و فلان و فلان به افکار عمومی ارائه کند.
وی در ادامه خطاب به این افراد که دانشگاه آزاد را نیز مؤسسه‌ای خصوصی معرفی می‌کردند، گفت: دانشگاه آزاد خصوصی نیست و همه سرمایه‌اش از آن ملت ایران است و هیچ کس امروز این ادعا را ندارد که اموال دانشگاه آزاد متعلق به اوست. لذا دانشگاه آزاد با پول ملت برپا شده و باید از سوی آحاد ملت مورد سئوال قرار گیرد.

* جاسبی مسئول آبروریزی از کشور در مسئله کردان است

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران همچنین با بیان اینکه چون وارد به چالش کشیده شدن این قدرت شده‌ام، واضح است که جاسبی هر تهمتی را به من نسبت بدهد، اظهار داشت: من به خوبی می‌دانم که با چه باند و جریانی خودم را درگیر کرده‌ام و هر وقت که این تهمت‌ها بر علیه من مطرح می‌شود، بر حقانیت خود بیشتر واقف می‌شوم.
سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه بحث مدرک تحصیلی کردان آبروی زیادی را از این کشور در سطح بین‌الملل برد، گفت: چه کسی غیر از جاسبی این آبروریزی را رقم زده است؟
وی با بیان اینکه چون در این مسیر مبارزه با فساد قدم گذاشته‌ام، حتماً هزینه‌هایی را هم باید بپردازم، خاطرنشان کرد: در دانشگاه امیرکبیر همین افراد به من گفتند که پسرت که دانشجوی دانشگاه آزاد است، 8 ترم مشروط شده. من هم به آن‌ها گفتم اگر واقعا 8 ترم مشروط شده و باز هم دانشگاه آزاد اجازه می دهد که او درس بخواند این نشان از فساد در دانشگاه آزاد است و اگر هم این قضیه صحت نداشته باشد که تهمتی از سوی دانشگاه آزاد به من زده شده است.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران افزود: به خاطر این مسائلی که من در مورد مدیریت دانشگاه آزاد مطرح می‌کنم، در ثبت نام این ترم پسرم در واحد علوم و تحقیقات او را بسیار اذیت کردند و حتی چند بار به او اجازه ندادند که سر کلاس حاضر شود.

* با قدرتی درگیر شده‌ام که قدرت مالی تریلیاردی دارد

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: من با قدرتی درگیر شده ام که قدرت مالی تریلیاردی را در اختیار و قدرت اجیر کردن افراد در همه جای کشور را دارد و در بخش‌های مختلف نیز برای خود آدم کاشته است.
پس از این سخنان سلیمی‌نمین، عارف کاظمی دبیر مجمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این مراسم دادگاه نیست که بخواهیم در آن جاسبی را محاکمه کنیم.
سلیمی‌نمین خطاب به وی گفت: ما به عنوان شهروند می‌توانیم در همه اموری که مربوط به جامعه است، دخالت کنیم و وظیفه رسانه‌ها هم همین است که بگردند و اگر جایی دیدند که غفلتی صورت گرفته، جامعه را خبردار کنند تا با متخلف برخورد شود.
وی همچنین تأکید کرد: جاسبی از ابتدا قانون‌مندی را نپذیرفته و غیرقانونمندی را راه بهتری برای بقا یافته است.

* کارشناسی ارشد «کردزنگنه» ارزش علمی ندارد

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه سلیمی‌نمین به نفع دولت در این مسئله وارد شده است، با نشان دادن تصویری از مدرک کارشناسی ارشد کردزنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تصریح کرد: اصلاً‌ اینگونه نیست، چه آنکه در دولت کنونی هم جاسبی مسئولان را آلوده می‌کند و برای مثال اگر مدرک آقای کردزنگنه را بررسی کنیم، مدرک کارشناسی ارشد وی ارزش علمی ندارد و فقط در محیط استخدامی خودش ارزش دارد چرا که این مدرک وی یک دوره‌های مدیریتی است که سپری شده اما جاسبی به همین مدرک کارشناسی ارشد، به وی دکتر داده است و از این بدتر اینکه کردزنگنه را به عنوان عضو هیأت علمی استخدام کرده است؛ آیا این جفا به دانشجوی دانشگاه آزاد نیست؟
سلیمی‌نمین تأکید کرد: من این کارها را مفسده می‌دانم چرا که یک سری آدم‌های کم‌سواد را در رأس امور قرار داده که مسیر جامعه را آنگونه که باید، بالنده به پیش نخواهند برد.

* اگر نتوانم مفسده مدیریتی جاسبی را ثابت کنم از منافق‌ هم بدترم

وی با بیان اینکه جاسبی مفسده مدیریتی دارد، خاطرنشان کرد: اگر نتوانم مفسده مدیریتی جاسبی را ثابت کنم، از منافق هم بدترم لذا دوستانی که برای بر هم زدن نظم جلسه اینجا آمده‌اند، به جای جیغ و داد از من استدلال بخواهند.
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تأکید کرد: به هر نحوی که شده، با تظاهرات یا اعتصاب یا هر چیز دیگر، اولین کاری که باید صورت گیرد این است که هیأت امنا باید جاسبی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. اگر این امر صورت گرفت و مدیریت دانشگاه آزاد قانومند شد، قطعاً بسیاری از تخلفات کم می‌شود ولی امروز جاسبی در دانشگاه آزاد قدرت مطلقه دارد و هر کاری بخواهد می‌کند.

* خاتمی هم نتوانست مدیریت دانشگاه آزاد را قانونمند کند

پس از این سخنان عباس‌ سلیمی‌نمین، آرمان حقیقی که تحت عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد و به یکباره پشت تریبون قرار گرفته بود، سلیمی‌نمین را منافق خطاب داد و گفت: آقای سلیمی‌نمین از یک زمین‌خوار حمایت می‌کند.
سلیمی‌نمین پس از سخنان وی نامه‌های جاسبی و دانشگاه آزاد به هادوی که در تشکر از وی برای اهداء زمین‌ها به دانشگاه آزاد نگاشته شده بود و او فردی خیر معرفی شده بود را به دانشجویان نشان داد و گفت: این فرد در حالی ادعا می‌کند من از یک زمین‌خوار حمایت می‌کنم که خود جاسبی و دانشگاه آزاد سال‌ها پیش او را خیر معرفی کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به موضوع تصرف زمین‌های هادوی از سوی دانشگاه آزاد گفت: هادوی از این برخوردها به خاتمی رئیس‌جمهور وقت شکایت می‌برد و خاتمی نیز به سردار قالیباف رئیس نیروی انتظامی وقت، مأموریت می‌دهد که این موضوع را پیگیری کند. قالیباف نیز سردار محمودزاده را مأمور می‌کند و او چند ماه به صورت آشکار و پنهان در این مورد بررسی‌هایی را انجام می‌دهد که گزارش محمودزاده در این خصوص موجود است. این گزارش به رئیس‌جمهور وقت یعنی خاتمی داده می‌شود اما متأسفانه با وجود اینکه قالیباف تصریح کرده بود که جاسبی و اطرافیانش برای پوشاندن تخلفات دروغ می‌گویند، خاتمی هم از عهده قانونمند کردن جاسبی برنیامد.
اما پس از این گفتگوها و در حالی که بسیاری از این افراد که به گفته سلیمی‌نمین برای برهم زدن نظم جلسات به این مراسم آمده بودند، سعی می‌کردند به زور پشت تریبون قرار بگیرند و حتی در این میان درگیری‌هایی را نیز ایجاد می‌کردند، یکی از دانشجویان حاضر در جلسه و از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان گفت: وقتی جریانی علیه جاسبی شکل گرفت، عنوان جامعه اسلامی 2 یا 3 دانشگاه را جعل کرده و نامه‌ای نوشتند و از جاسبی حمایت کردند.

* برخی مراوده‌ها در قوه قضائیه موجب شد به مدارک ارسالی من در مورد تخلفات دانشگاه آزاد رسیدگی نشود

پس از این سخنان عضو جامعه اسلامی دانشجویان، یکی دیگر از افرادی که خود را دانشجوی دانشگاه آزاد معرفی می‌کرد خطاب به سلیمی‌نمین گفت که چرا این مدارک خود را به قوه قضائیه ارائه نمی‌کنید و در جمع‌های دانشجویی مطرح می‌کنید.
سلیمی‌نمین خطاب به وی تأکید کرد: بنده سه سال پیش سلسله مطالبی را برای قوه قضائیه ارسال کردم اما متأسفانه برخی مراوده‌ها و وام‌دار شدن‌ها در این قوه موجب شد که به هیچ وجه این مدارک پیگیری نشود.
وی افزود: قبل از اینکه این مباحث را به صورت علنی مطرح کنم، آن‌ها را به قوه قضائیه ارائه کردم و به دادستان تهران نیز در خصوص غیرقانونی بودن ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد نامه‌ای نوشتم و گفتم که از شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه استعلام کنید که آیا روند قانونی رئیس‌شدن وی طی شده است یا خیر؟
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه در مورد مفاسد مالی جاسبی نیز اقدام نشده و ما ناگزیریم این‌ها را به افکار عمومی ارائه کنیم، تأکید کرد: دانشگاه آزاد بسیار ارزشمند و یک سرمایه ملی است که باید از برخی آفت‌ها و قدرت‌طلبی‌ها مصون بماند، لذا من نیز از ابتدا گفته‌ام جاسبی مشکل دارد و نه دانشگاه آزاد، بنابراین مگر دانشگاه آزاد ملک طلق جاسبی است که به محض اینکه می‌گوئیم جاسبی تخلف کرده، برخی می‌گویند دانشگاه آزاد را زیر سؤال می‌برید؟

* بر اساس این گزارش، در این برنامه عده‌ای که خود را دانشجوی دانشگاه آزاد معرفی کردند، با فریاد و ایجاد برخی درگیری‌ها مانع از برگزاری بدون حاشیه این مراسم شدند.

* برخی از این افراد پارچه نوشته‌های کوچکی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «سلیمی‌نمین، منافق، منافق» و «سلیمی‌نمین، سوءاستفاده از بیت‌المال»

* با وجود اینکه برگزار کنندگان این مراسم و سایر دانشجویان دانشگاه‌ تهران سعی بر آرامش بخشیدن به فضای جلسه و بیان سخنان دانشجویان در محیطی آرام داشتند، اما عده‌ای با فریادها و درگیری‌های خود مانع از برگزاری بدون حاشیه و آرام این جلسه می‌شدند.

* بسیاری از این افراد یاد شده در مراسمات مشابهی که سال گذشته و امسال در دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و ... برگزار شد، حضور داشتند.

* افرادی مانند «آ.ح»، «ع.ک» و چند تن دیگر مانند جلسات مشابه، به زور پشت تریبون قرار گرفته و با طرح مسائل حاشیه‌ای، به درخواست دانشجویان برای ادامه مراسم توجه نکردند.

* هنگامی که افراد یاد شده با هیاهوهای خود مراسم را با اخلال موقت مواجه کردند، سلیمی‌نمین خطاب به جمع گفت: این‌ها از سوی دانشگاه آزاد فرستاده شده‌اند، کما اینکه فردی به نام «ب» نیز در دانشگاه امیرکبیر ادعا می‌کرد که دانشجو است اما مشخص شد که دانشجو نیست و از مسئولان دانشگاه آزاد است و پس از خوش‌خدمتی‌های خود در دانشگاه امیرکبیر نیز به سمت ریاست یکی از واحدهای دانشگاه آزاد نائل شد.

* افرادی که تحت عنوان دانشجو در مراسم اخلال کرده و به حمایت از جاسبی می‌پرداختند، عکاسان خبرگزاری‌ها را که از این مراسم عکس تهیه می‌کردند، تهدید به شکستن دوربینشان کرده و برخی نیز از خبرنگاران می‌خواستند تا هوای دانشگاه آزاد را داشته باشند.

* با وجود اینکه حراست دانشگاه تهران ادعا می‌کرد که برای حضور مدعوین و حتی خبرنگاران در این برنامه هیچگونه هماهنگی صورت نگرفته است، تعدادی افراد شناخته شده که دانشجوی دانشگاه تهران نبوده و در تمام مراسمات این‌چنینی حاضر می‌شوند، به صورت هماهنگ در سالن مراسم حضور داشتند.

* سخنرانی سلیمی‌نمین بارها با هیاهوی این افراد قطع شد که هر بار از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان که این مراسم را برگزار می‌کرد از آن‌‌ها می‌خواست تا شأن دانشجویی جلسه را رعایت کنند.

* دانشجویان دانشگاه تهران بارها پس از سخنان سلیمی‌نمین او را مورد تشویق خود قرار دادند.

* پس از پایان مراسم دانشجویان دور سلیمی‌نمین حلقه زده و با شعار «سلیمی‌، سلیمی‌، حمایتت می‌کنیم» حمایت خود را از وی در خصوص مباحث مربوط به مدیریت دانشگاه آزاد اعلام کردند.

* با وجود اینکه این مراسم در دانشگاه تهران برگزار می‌شد اما هیاهوها و جنجال‌آفرینی‌های افراد یاد شده موجب شد که هیچکدام از دانشجویان دانشگاه تهران و نماینده دفتر تحکیم وحدت نتوانند نظرات خود را بیان کنند.

* چندین بار برخی از حامیان جاسبی پس از نشستن بر روی صندلی و قرار گرفتن در پشت تریبون، به هیچ وجه حاضر نبودند صندلی را ترک کرده و جای خود را به فرد دیگری بدهند و بدین ترتیب هربار مسئولان برگزاری مراسم مجبور می‌شدند بارها از وی خواهش کنند و حتی او را به زور از روی صندلی بلند کنند.



  • کلمات کلیدی : دانشگاه آزاد
  • نوشته شده توسط : ع.ر.ه | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    معضلی به نام موسیقی
    [عناوین آرشیوشده]